zavrit

Primátor Premium

světlý ležák


voda, ječný slad, žatecký chmel
neznámo
5.00 %
12.00 °
Pivovar Primátor Náchod, Dobrošovská 130, Náchod, 54740 vlajka cz
LIF holding




Historie záznamu o pivu: rozbalit 7 záznamů

17.5.2017 16:45

Stupňovitost (EPM) % > změněno z „ na „12.00
Stupňovitost (EPM) % > změněno z „12.00” na
Stupňovitost (EPM) % > změněno z „ na „12.00

17.5.2017 16:44

27.7.2013 07:53

Přihlašte se a získáte možnost:
  • upravovat a zakládat piva
  • psát si k pivům soukromé poznámky
  • vytvářet seznam svých oblíbených piv
  • nahrávat obrázky
Zaregistrujte se a můžete pivo zařadit mezi svá oblíbená a psát si k němu poznámky. 3 (oblíbené pivo 3 štamgastů).
Logo piva není k dispozici.

Máte lepší obrázek tohoto piva?
Můžete se přihlásit, nahrát jej a získat body za nahrání.

Recenze piva „Primátor Premium

Hodnocení

Kvalita:60 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:54 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Redaktor PanVrchni

19.12.2013 3 5
Primátor Premium
lahev (Dobrá trafika v Praze na Vinohradech)
Náchodský pivovar Primátor se honosí sloganem "specialista na speciály", ale pro konzervativní české pivaře samozřejmě vyrábí i obvyklejší piva. Nejsilnějším "obyčejným" pivem je ležák Primátor Premium, který jsem zakoupil lahvový v Dobré trafice v Praze na Vinohradech.

Jeho vůně je sladovo-kvasová, barva zlatá a pěna středně hustá. V ústech se uvede dobrým řízem a na ležák slabší kvasovou chutí s náznakem chlebovosti.
Hořkost je jemná a táhlá a zanechává na jazyku příjemný dojem, nicméně to je z chuti asi tak vše.
Od "specialisty na speciály" jsem čekal minimálně solidní český ležák, ale na značku proslavenou speciálními pivy má ležák Primátor Premium překvapivě málo osobitosti.
Dá se říct, že jeho hlavní devizou je skutečně vydařený říz, ale chuťová struktura je překvapivě obyčejná, plochá a průměrná (a chceme-li být optimisté, můžeme napsat harmonická).

V Náchodu umějí uvařit výborná piva, ale zrovna ležák Primátor s politováním nemohu hodnotit nijak mimořádně vysoko; pro mě se řadí do šedého průměru.

Hodnocení

Kvalita:60 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:71 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Pete69

17.5.2017 3 5
Primátor Premium
Kaufland
Dlouho mi unikala klasická dvanáctka od Primátora a konečně jsem se k ní dostal. Jako téměř všechna piva z tohoto pivovaru je slušný i Primátor Premium.

Pěna: Vysoká, hustá a poměrně stabilní.

Barva: Zlatá.

Vůně: Kvasová, příjemně voňavá po chmelu.

Chuť: Střední sladové tělo s vyváženou, trošku slabší hořkostí. I v chuti je kvas. Vyvážené pivo, žádná bobma, ale slušně pitelné.

Dobré.

Hodnocení

Kvalita:43 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:50 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Thymallus

28.7.2021 2 5
Primátor Premium
Tesco, 0.5l sklo
Pěna je hezky bílá a docela hustá a opadne rychleji.
Barva je zlatá. Trochu světlejší, ale spíše do zlatá.
Vůně je nasládlá sladová.
Chuť je europivo.
Nasládlá, mírně hořká, menší říz a menší plnost.
Nutno podotknout že i klasická europiva letos doznala vylepšení a po dlouhé době opět piji zástupce klasického europiva.
Čili průměr až podprůměr.

Edit: jak si to teď po sobě čtu, tak s tím europivem jsem to nehezky zamotal. Chci říct, že poslední dobou sleduji u piv, která pro mne chutnala jako europivo, že už chutnají lépe a po europivu ani stopy. Tenhle primátor však chutná jako klasické europivo pořád.

Hodnocení

Kvalita:69 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:75 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Kvicala

5.12.2015 4 5
Primátor Premium
Kaufhof(Kaufland)
Vstřícné a značně pitelné pivo, spíše sladověji laděné, kdy ovšem ani hořkost není zcela vyřazena ze hry. Pro mě jakýsi etalon nerušícího, poklidného piva, ale přitom "nepřeslazeného" (což třeba o Budvaru nebo Bakaláři bohužel napsat nelze).
Hodnotím tedy veskrze pozitivně, avšak zároveň nejde o extrémní "bombu". Možná že však právě ta čitelnost a nekomplikovaný charakter jsou ty atributy, které z Primátora 12 dělají volbu, při které se nelze splést. Je to zkrátka určitá jistota...zázraky ovšem nečekejte.

Hodnocení

Kvalita:41 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:51 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast MHeavy

15.6.2020 2 5
Primátor Premium
Kaufland
Tady se také nebudu nějak rozepisovat.Pro mě zatím nejslabší pivo z krabice PRIMÁTORU.Ukrutnost másla tam tolik necítím, ale je tam.A jinak pro mě design láhve není až tak podstatný jako jeho obsah.

Hodnocení

Kvalita:54 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:54 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Klarka

31.5.2020 3 5
Primátor Premium
Pivovar Primátor, Náchod
Barva: zlatá, pivo čiré

Pěna: bílá, nestabilní

Chuť: počáteční sladová chuť, pivo vodové, prázdné, chmelová hořkost krátce doznívající

Říz: slabý

Podprůměrné pivo

Velké zklamání, tohle snad nemůžou ani prodávat jako ležák. Pivo bez nápadu.

Dej Bůh Štěstí!

Hodnocení

Kvalita:71 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:75 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast fotr

22.4.2017 4 5
Primátor Premium
Jo, tak tenhle ležák se povedl. Měl jsem ho již několikrát a vždy velmi zajímavá chuť. Rád se napiji znovu :-)

Hodnocení

Kvalita:78 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:69 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast strom

27.7.2017 4 5
Primátor Premium
Jeden z nejlepších klasických průmyslově vyráběných ležáků. Má příjemnou vůni a hořkost. Krásně plné tělo. Řekl bych, že komponenty jsou skvěle sladěny, takže se pije jedna báseň. Hořkost decentně přetrvává na patře. Toto pivo je vskutku velmi chutné.
Jsem zvědav na čepovanou variantu, kterou se chystám v nejbližší době vyzkoušet.

Hodnocení

Kvalita:20 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:50 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Yozakura

25.3.2023 1 5
Primátor Premium
Praha, Kaufland, 12 Kč v akci
Vše již bylo řečeno. Hnusné aroma, hnusná olejovitá chuť, chemické pivo. Téměř nepitelné.

Hodnocení

Kvalita:64 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:71 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Kodlpm

8.1.2022 3 5
Primátor Premium
Most Tesco
Dobrý pivo chuť vyvážená pěkná flaška

Hodnocení

Kvalita:16 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:25 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Jano

21.1.2024 1 5
Primátor Premium
Bohumín Kaufland
Taková voda, po které mám průjem a bolí z toho hlava. Nemá to žádnou chuť.

Hodnocení

Kvalita:24 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:50 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Jindra

7.7.2023 1 5
Primátor Premium
Zklamání - koupil jsem ho poprvé, a nebudu ho již vyhledávat. Chuť byla mírně nakyslá a i další atributy, které jsou charakteristické pro dobré pivo mě nepřesvědčily.

Hodnocení

Kvalita:78 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:69 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host pe***il.cz

30.8.2015 4 5
Primátor Premium
fajn škopek:-)

Hodnocení

Kvalita:38 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:50 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host j-***um.cz

27.9.2014 2 5
Primátor Premium
V Náchodě jsem se učil 1968-1971 a tohle pivo mi nechutnalo a necutná mi ani v současnosti.Ale myslím si že jde o zvyk když někdo holduje jednomu pivu tak mu jiné nechutná.
26 3 5

Názory na pivo „Primátor Premium

Typický představitel stylu český světlý ležák. Plné až robustní sladové tělo hezky spojeno s chmelovou hořkostí. Nekomplikovaný ležák s výbornou pitelností. Pivo, které se nechlubí nabubřelou reklamou a opravdu chutná.
Napsal/a znalec Moro, 30.1.2014 7:58
Snad ještě dodatek - Pivovar Náchod + Pivovar Svijany + Pivovar Malý Rohozec patří pod finanční skupinu LIF.
Napsal/a znalec Moro, 30.1.2014 7:59
Moro, díky za upozornění, informaci o pivovarské skupině jsem doplnil.
Napsal/a redaktor PanVrchni, 2.2.2014 21:16
Určitě jedna z lepších dvanáctek na českém trhu, hořkost harmonicky propojena se sladovostí, pivo je dobře pitelné a podle mě "beznásledkové", což se třeba o Budvaru říct nedá... a občas na něj lze natrefit za velmi dobrou cenu,jako třeba dnes za 7,90 :) Resumé: určitě s Primátorem 12 chybu neuděláte, ale extrémní bomba to taky není. Za mě 7/10.
Napsal/a host st***am.cz, 31.3.2014 21:10
Poprvé jsem ho tedka koupil v Normě za 9,90 a byl překvapen, jak je dobré, za tu cenu určitě...
Napsal/a host in***am.cz, 5.12.2017 15:18
Nalakan na novy look lahvi,zakoupil jsem a vzapeti litoval...Jde o ukrutne maslovy lezak nevalne pitelnosti.Dle meho velke zhorseni obsahu,design lahvi naopak povazuji za povedeny, ale co je to platne...
Napsal/a štamgast Kvicala, 30.4.2018 11:57
Opět špatné... silný diacetyl,který přebíjí vše,co by tam ještě dobré mohlo být. Toto je celkem unikum, že takhle velký pivovar neumí vyrobit pivo bez másla. Děkuji, nechci.
Napsal/a štamgast Kvicala, 11.5.2021 20:22
@ Thymallus: nepíšeš nic o diacetylu, skutečně tam tentokrát nebyl?
Napsal/a štamgast Kvicala, 29.7.2021 7:02
@Kvicala: abych pravdu řekl, tak neumím rozeznat vady piv. Prostě pivo mi chutná/nechutná. Tohle pivo pro mne chutná jako klasické europivo. Takže asi to bude ten diacetyl o kterém píšeš, protože tahle chuť byla dominující celému pivu. Měl bych mít v ledničce ještě jeden, tak se na to zaměřím.
Napsal/a štamgast Thymallus, 29.7.2021 7:28
@ Thymallus: ok, ale nevím jestli si rozumíme - diacetyl vůbec nesouvisí s "europivovostí ", a v klasických europivech se naopak vůbec nevyskytuje,alespoň já jsem ho tam nikdy nezaznamenal, na rozdíl od pasterace.
Tady by možná mohli pomoci dovysvětlit odborníci. Já bych to definoval jako jogurtovo-máslovou pachuť, která je významnou vadou piva.
Napsal/a štamgast Kvicala, 29.7.2021 13:26
@ Thymallus: ok, ale nevím jestli si rozumíme - diacetyl vůbec nesouvisí s "europivovostí ", a v klasických europivech se naopak vůbec nevyskytuje,alespoň já jsem ho tam nikdy nezaznamenal, na rozdíl od pasterace.
Tady by možná mohli pomoci dovysvětlit odborníci. Já bych to definoval jako jogurtovo-máslovou pachuť, která je významnou vadou piva.
Napsal/a štamgast Kvicala, 29.7.2021 13:38
@Kvicala: tak mám tady na stole druhou láhev a je to prostě europivo. Nicméně když se na to zaměřím, tak velmi malá máslovitost tam je. Ale v hořko-sladkosti europiva se docela ztrácí. Nic čeho bych si hned napoprvé všiml.
Napsal/a štamgast Thymallus, 29.7.2021 20:58
@Kvicala: tak mám tady na stole druhou láhev a je to prostě europivo. Nicméně když se na to zaměřím, tak velmi malá máslovitost tam je. Ale v hořko-sladkosti europiva se docela ztrácí. Nic čeho bych si hned napoprvé všiml.
Napsal/a štamgast Thymallus, 29.7.2021 20:58
@ Thymallus: já fakt nevím, ale Primátor přes všechny své vady opravdu není europivem... aspoň tak, jak je to obecně vnímáno. Výstavní europiva jsou Heineken nebo Stella, a tohle má k nim sakra daleko. Europivo je podle obecných kritérií pivo,které neurazí ani nenadchne, často nižší hořkosti, ale jinak bez vad - jen prostě nudné, sterilní, fádní. Primátor má naopak vad požehnaně, ale nudný není
Napsal/a štamgast Kvicala, 30.7.2021 17:55
@Kvicala: souhlasím s tebou. Ostatní primátory jsou pro mne spíše nadprůměrná piva a asi je mám i rád. Tohle je pro mne europivo.
Já si ale pod pojmem "europivo" představuji nejen to, co píšeš ty - neurazí/nenadchne, ale mám pod tomto pojmem zafixovanou i takovou tu nasládlost v chuti. Tím je pro mne europivo. A konkrétně u tohohle to tal chuťově mám. Ostatní primátory jsou pro mne fajn piva. (plus mínus podle chuti a stylu)
Napsal/a štamgast Thymallus, 30.7.2021 19:10
Ad diacetyl a europivo:

Diacetyl - systematickým názvem butandion, respektive butan-2,3-dion, je přirozený vedlejší produkt kvašení. Jedná se o vicinální diketon s vzorcem C4H6O2. Přirozeně se vyskytuje v alkoholických nápojích a také v másle, u kterého spolu s acetoinem vytváří jeho charakteristickou chuť. Proto je také používán jako umělá máslová příchuť v margarínech, kde bývá jeho společníkem beta-karoten přidávaný pro dosažení žluté barvy. (toliko wikipedie). Já jen dodám, že do českého piva v minimální míře patří, způsobuje plnost piva a drtivá většina jej neumí rozeznat a pokud ano, pak je jim tento senzorický vjem i příjemný.

Ad europivo - kdysi jsem pro jeden web na toto téma sepsal celý blog - dle mého je europivo jen taková terminus technikus. Používám raději unifikované pivo. Příklad = Heineken - ať je uvařen kdekoliv na světě z místních surovin, chutná stejně. To je princip unifikace.
Napsal/a znalec Moro, 31.7.2021 9:07
@Moro a ostatní: S tím europivem ( unikifovaným pivem naprostý souhlas včetně typického zástupce - Heineken ). I české ležáky trpěly tímto "netabulkovým" neduhem, ale v poslední době se z europiv v našich luzích a hájích stávají tmavé, barevnými slady nadupané ležáky ( Typicky třeba Staropramen, který byl pro mě europivem, teď je to "mnichovské zlo" ). Ani jedno není dobré a tato piva nevyhledávám, ale z hlediska pitelnosti a delší konzumace je pro mě snad přijatelnější to europivo.

Co se týče Primátora, tak tady se kloním spíše ke Kvíčalovi, není to zástupce europiva tak, jak ho vnímám já.

Diacetyl.. ten v pivu toleruji asi ve větším množství, než Ty a Kvicala.. Pokud ale máselnatost je jedním ze základních vjemů z piva, tak je to pro mě jedna z nejméně překonatelných vad. Pokud se na máslíčko zaměřím, tak se objevuje v hodně našich ležácích, ale ještě jednou.. pokud mi to nevadí a není to významný chuťový aspekt, jsem schopen ho bez komentáře tolerovat. Jak jsem psal nejednou, mám asi na diacetyl sníženou vnímavost a cítím ho až při vyšších hladinách.

PS: Dnes odjíždíme na Orlík a kde jinde bych se mohl ubytovat, než v Pivovarském dvoře Zvíkov :D Brzy se podělím o dojmy z tohoto pivovaru a snad i z Píseckého Hradebního pivovaru a pivovaru Čížov. Toť můj plán pro první část dovolené, jakožto pivní zpestření toulek po naší vlasti.

Užívejte léto a dobrému pivu Zdar!!
Napsal/a štamgast Pete69, 31.7.2021 10:28
Dobrá diskuse.
Za mě je tedy diacetyl opravdu tím ústředním zlem v pivu resp. světlém ležáku. Na dalších místech jsou dimethylsulfid (vařená zelenina), barevné slady, a kopr/kokos (chmel Sabro).
Napsal/a štamgast Kvicala, 31.7.2021 13:17
Díky za vysvětlění.
S tím europivem s vámi souhlasím a budu to muset psát jinak. Já pod tím pojmem mám i takovou tu nasládlost a asi to pak píšu špatně a mystifikuji.
Nicméně zrovna tenhle primátor takový je. tedy po novém ne auropivo, ale nasládlé pivo :-)
Co se týče té máselnatosti, tak co si pamatuji, tak jen asi u dvou/tří piv jsem cítil v puse hodně másla. Jinak mi tohle asi v malé míře nevadí, neb to nerozeznám. Ale když mi Kvíčala psal, jestli jsem diacetyl necítil, tak po soustředění se tam něco bylo. Ale v "běžném provozu" to necítím.
Napsal/a štamgast Thymallus, 31.7.2021 18:01
@Thymallus:
Ano - to je diacetyl (ona máselná složka) a píšu výše, mnoho lidí jej neumí identifikovat a pokud i ano, je jim to příjemné.
Jak se to naučíš rozlišovat, máš peklo - pak to už nemůžeš pít. Své by o tom dokázal jistě říci i pan Kvicala ;-)
Napsal/a znalec Moro, 4.8.2021 15:04
@ Moro: přesně tak, je to peklo i v sebemenší koncentraci, nejsem schopen od toho ohlédnout...bohužel to už se člověk neodnaučí, je to asi něco jako umět jezdil na kole:()
Napsal/a štamgast Kvicala, 4.8.2021 16:49
@Moro/Kvicala: lepší je někdy nevědět. Jak už do něčeho člověk vidí, tak už ví co je dobré a co ne. Proto jsem s díky odmítl testovací sady pivních chyb a jsem spokojen s chutná/nechutná... :-)
Napsal/a štamgast Thymallus, 4.8.2021 18:46
Nejsem znalec, ale chutná mi lehká vyvážená chuť určitě patří mezi to lepší co jsem pil
Napsal/a host ko***am.cz, 8.1.2022 13:02
Tak jsem si po roce připomněl diskuzi o europivu a diacetylu.
Tady lehkou máselnatost opravdu cítím, ale musím se soustředit. Není to takové mnozstci, aby mi to vadilo.
Nasládlost se letos u tohohle ležáků nekoná.
Mimochodem kde je Moro???
Napsal/a štamgast Thymallus, 24.2.2022 17:13
@ Thymallus:
Moro to tu pořád sleduje, jen se stahuje z veřejného pivního dění.
Ad Primátor - pro mě dost degradoval. Kupuju už jen bock Exluziv a na radu zkušenějšího dělám jednu pivní prasárnu - koupím stout, schovám jej do sklepa a piju 2 - 3 měsíce po DDS. Paradoxně je lepší.

Moro
Napsal/a host vl***ze.cz, 25.2.2022 7:51
Tento ležák dle mého názoru má proměnlivou kvalitu, někdy až překvapivě slušný, s hezkým, příjemným sladovým tělem a drobnou hořkosti, která narozdíl od ostatních středních průmyslových ležáků neulpívá...satanžel, po nějaké době narazíte opět na toto pivko s dojmem, že bude OK, a ono prd....místo toho diacetylová raketa, s odborným ocáskem, který ani nejde přepít. Hodně mi toto pivo připomíná Dudáka Premium, aspoň poslední dobou, ten se hodně přiblížil bohužel kvalitativně tomuto Náchodskému ležáku, a to i s vadami. Někdy se to fakt nedá, někdy docela překvapí, tak jako např. Dnes v akci v Kauflandu Primator Premium za 11,90,- doba exp. 7.12 023....pivo ujde, diacetyl snesitelný....jako naposledy u "strakonický piv",, které Teda někdy jsou diacetylové bomby.....dneska překvapen...I když za mě průměr, hodně vychlazené se dá a po třech kusech je to v pohodě, cca před půl rokem jsem dvě piva vylít, to se prostě nedalo vypít....
Napsal/a host ph***am.cz, 10.5.2023 12:04
Tak zakoupeno v akci v Kaufu za 11.90 (lahev). Jak pisi uz o par prispevku jini vyse - diacetyl, maslovost, trochu az nakyslost... Ne, tohle opravdu nebyla dobra sarze. Pritom vzhleledove to nevypada spatne, slusna pena, ale ta "chut", to uz ze zdejsiho reportoaru v podobne cene uprednostim radeji Bruncvika 12° nez tohle.
Napsal/a host d.***am.cz, 18.12.2024 14:15

Přidat názor

Zde se můžete podělit o svůj názor na chuť, vůni, charakteristiku a vůbec celkové hodnocení tohoto piva.

Zbývá vám
4096 znaků.



Security Image
Nový obrázek
zavrit

Podívejte se, jak by měl vypadat obrázek piva a jak naopak ne.

Nahráváme pouze obrázky, jichž jsme autory!

Tedy nikoliv obrázky piv převzaté z jiných webů atd.
nahravani obrazku - OK

V pořádku

Půllitr vyfocen těsně po načepování, je celý, správně barevný, není pootočený a zabírá naprostou většinu obrázku.

nahravani obrazku - OK

V pořádku

Půllitr vyfocen i s lahví, těsně po přelití, je celý, správně barevný, není pootočený a zabírá naprostou většinu obrázku.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Obrázek je vyfocen za špatného světla, takže není jasná barva piva; navíc půllitr není uprostřed.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Půllitr není uprostřed a není celý.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Obrázek je pootočen a půllitr na něm není celý.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Půllitr je vyfocen z příliš velké dálky a navíc je nakloněný.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Kamarády máme rádi, nicméně tento web je atlasem piv, nikoliv kamarádů (či jiných nesouvisejících objektů).

Štítky:




© 2013 - 2021 Atlaspiv.cz, napište nám na
Kontaktní e-mail
Vzhled: standardní | mobilní | automatický výběr
Tento web používá k indentifikaci spojení s uživatelem (nikoliv uživatele jako takového) cookies, neb je to technickým standardem. Pokud s tím nesouhlasíte, opustťe tyto stránky a raději ani nepoužívejte internet, protože cookies se používají všude.